Selasa, 26 Agustus 2014

rar en väl fungerande telef

När var sista gången du tog lång kritisk titt på ditt visitkort?

Jag skulle satsa du har inte riktigt tänkt på det eftersom du först fick dem utskrivna.

Låt oss stanna upp ett ögonblick och fråga, vad är poängen med ditt visitkort? Är det för att helt enkelt fylla plånböcker potentiella kunder, eller är det något som bör köra mer försäljning för ditt företag?

Jag slår vad om du svarade det senare. Så vad ska ditt visitkort se ut då?

Några av de viktiga saker måste innehålla:
1 Hur ditt företag kan göra för kunden
2 Vad du personligen gör, om det inte framgår av verksamhetsbeskrivning
3 Ditt namn,
4 Din bästa kontaktnummer (använd inte en växelnumret, använd din direktnummer och
visa din mobiltelefon nummer)
5. Ditt företags namn

Jag har listat de kriterier för visitkort i en viss ordning. Märker du något konstigt? Jag har lagt företagets namn sist!

Din visitkort bör vara en "mini" försäljning skrivelse för din verksamhet.

Kortet bör ha en uppmärksamhet greppa rubrik, som kommer att locka utsikterna som en magnet.

Tänk om du var en rörmokare, kan din rubrik läsa något liknande
"Behöver en rörmokare, vi är bara 8 minuter bort!"

Tror du inte att det skulle fånga någons uppmärksamhet, särskilt om de desperat behövde en rörmokare och var desperat letar runt efter ditt kort, när du står knä djupt i vatten från en läckande toalett.

Det sista de vill göra är att försöka komma ihåg vad ditt företag heter, så att de kan ringa dig.

Se till att du inkluderar en väl fungerande telefonnummer, sin fantastiska antalet kort jag har fått, som har en frånkopplad nummer.

Inkludera din mobiltelefon nummer också. Dess kommer att tag i dig ännu enklare.

Inkludera ditt företagsnamn sist .. Dess den minst viktiga på ditt kort.
Kom bara ihåg den gamla marknadsföringen säger "Ingen är intresserad av din verksamhet, de är bara intresserade av vad du kan göra för dem"

Så tänk på att vända ditt visitkort till en försäljningsmagnet ..

Kanske är det dags för en uppmärksammar och eventuellt en omdesign av din befintliga visitkort.

Kom ihåg, bör det vara din "mini" säljare i en kunds plånbok.

Du vill att kortet att hålla påminna kunden varje gång de ser det, med vad du gör och vad du kan göra för dem.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar